Tancar
26/10/2016
​Investigadors es deixen la pell a la nova línia de llum del sincrotró ALBA
La setmana passada, el Sincrotró ALBA va acollir els primers usuaris oficials de la seva vuitena i nova línia de llum, MIRAS. Dedicat a la microespectroscòpia d'infraroig, aquest nou laboratori de llum està disponible a la comunitat científica per realitzar experiments en àmbits diversos com la ciència de materials, la biologia i biomedicina, la geologia, el patrimoni cultural o el medi ambient, entre d’altres.

Aquesta nova eina permet detectar i quantificar les molècules així com la seva distribució espacial. Per tant, és clau per definir la composició química dels materials a nivell molecular. Els primers usuaris van ser investigadors de l'Institut de Química Avançada de Catalunya (IQAC-CSIC) que van utilitzar MIRAS per analitzar com s'integren a les diferents capes de la pell els sistemes lipídics elaborats per ells.

Gràcies a la gran resolució i brillantor de la llum de sincrotró, podran definir la localització d'aquests sistemes lipídics dins de la pell, generant un mapa químic de la mostra, on es podrà observar el nivell de penetració d'aquests sistemes i entendre així com els principis actius (de tipus farmacològic o cosmètic) es transporten fins a les diferents capes de la pell on han de realitzar la seva activitat.

Sobre MIRAS i ALBA en general, descobriu les últimes notícies científiques, col·laboracions amb la indústria, desenvolupaments tecnològics, activitats de divulgació... al darrer número de la revista semestral ALBA News publicat a principi de mes.

Més notícies

21/12/2017 El superordinador de Barcelona: bell, potent i europeu 13/12/2017 El sincrotró ALBA al servei de la salut 01/12/2017 El projecte NanoPlastics premiat com a millor idea de negoci del Parc de Recerca UAB 23/11/2017 ​L’excel·lència de Natura Bissé reconeguda per Forbes Travel Guide 08/11/2017 SENER, 50 anys a l’espai i projectes tan ambiciosos com el telescopi E-ELT 02/11/2017 El Barcelona Synchrotron Park en el projecte europeu SmartReFlex
13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23