Tancar
27/02/2020
Les bateries del futur s'investiguen al sincrotró ALBA
El Premi Nobel de Química 2019 va ser atorgat conjuntament a John B. Goodenough, M. Stanley Whittingham i Akira Yoshino pel desenvolupament de bateries d’ions de liti: en paraules del Comitè Nobel, "han creat un món recarregable".

La comunitat de recerca de bateries abraça avui milers d'investigadors a tot el món, inclosos químics, físics, científics i enginyers de materials, que cooperen per impulsar aquesta tecnologia, augmentar-ne el rendiment i la sostenibilitat i, també, discernir noves químiques de bateries més enllà de les d’ions de liti.

L'Institut de Ciència de Materials de Barcelona (ICMAB) ubicat al campus de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), el nostre soci i veí, es troba entre els centres d’àmbit mundial involucrats en aquest camp de recerca amb el grup Materials Inorgànics per a Aplicacions de Bateria dirigit per M. Rosa Palacín.

En un webinar organitzat el 23 de gener per Secpho, un grup d'innovació tecnològica que aplega empreses, centres tecnològics i grups de recerca, Ashley Black, membre del grup de Palacín, va parlar sobre l'ús de la radiació sincrotró en la investigació sobre bateries. La seva xerrada és ara en línia (vídeo de 23 minuts en anglès) i ofereix una bona oportunitat per fer palès les capacitats d’un sincrotró a l’hora de proporcionar informació única sobre els materials.

Entre els diferents exemples presentats per Ashley Black, esmentem dos resultats obtinguts mitjançant el sincrotró ALBA en relació amb les bateries futures, basades en sodi o calci en lloc de liti: l'estudi in situ dels mecanismes de reacció química en cèl·lules de bateries d’ions de sodi (línies de llum MSPD i CLAESS) i la localització del calci mitjançant reconstrucció per tomografia, gràcies al microscopi de transmissió de raigs X de la línia de llum MISTRAL en el cas de bateries d’ions de calci.
 

Més notícies

08/02/2019 El #10YearChallenge del Barcelona Synchrotron Park 01/02/2019 Eurecat, proveïdor de tecnologies innovadores 25/01/2019 L’expertesa del sincrotró ALBA al servei del disseny d’altres infraestructures científiques 18/01/2019 Stradivarius llançarà una nova línia de perfums 11/01/2019 Un implant basat en el grafè desenvolupat per l’IMB i l’ICN2 del campus de la UAB registra l'activitat cerebral 03/01/2019 CREAF: 30 anys al servei de les ciències mediambientals
5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15