Tancar
19/09/2019
El President de la Generalitat visita el Parc de l’Alba
“Una estructura de país”: és amb aquesta frase que Pere Solà, director del Parc de l’Alba / Barcelona Synchrotron Park, va resumir el paper d’aquest parc al President de la Generalitat Quim Torra durant la seva visita d’ahir 18 de setembre.

El director va explicar les tres missions del Parc de l’Alba: acollir empreses innovadores, crear un nou barri residencial a Cerdanyola i protegir la biodiversitat, posant èmfasi en els 30.000 llocs de feina que es generaran, els 5.700 futurs habitatges (47 % dels quals de protecció oficial) i el corredor biològic.

En referència al nou Pla Director Urbanístic a punt d’entrar en la fase d’informació pública, Pere Solà va valorar, entre altres aspectes, les infraestructures de transport públic que estan planejades i el treball original en matèria d’urbanisme i salut.

D’altra banda, el President va poder fer-se una idea molt concreta de la realitat de les més de 400 hectàrees del Parc recorrent-lo amb bus. A continuació, va visitar el Sincrotró Alba de la mà de la directora Caterina Biscari amb qui va poder descobrir aquesta infraestructura tan emblemàtica del Parc, l’equipament científic més gran de la península ibèrica.

Com a cloenda de la visita, el President va anunciar que el govern invertirà un total de 25 milions d'euros al Sincrotró Alba: 20 per instal·lar quatre noves línies de llum que entraran en funcionament entre el 2020 i el 2023, i 5 milions d'euros per construir el Centre de Microscòpia Avançada.
 

Més notícies

05/07/2018 Quan es vol injectar el biogàs a la xarxa de gas 29/06/2018 SENER compleix 25 anys a Catalunya 21/06/2018 El Barcelona Synchrotron Park compromès amb el capital natural 12/06/2018 50è aniversari: enhorabona UAB! 06/06/2018 Natura Bissé: la construcció de la nova seu corporativa avança a bon ritme 30/05/2018 Les Dames de Cerdanyola amb qualsevol dels sentits
9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19