Tancar
27/04/2017
PIMES descobreixen el potencial del Barcelona Synchrotron Park
La delegació de 20 persones representants de PIMES de Granollers i Montmeló que han visitat aquesta setmana el sincrotró ALBA (l’accelerador d’electrons que produeix una llum utilitzada per observar l’estructura íntima dels materials) han pogut descobrir que aquest equipament singular no està només al servei de la comunitat científica internacional sinó que es tracta d’una infraestructura científica útil i assequible a les empreses.

Efectivament, el sincrotró ALBA, gràcies a la seva oficina industrial, també està al servei del món empresarial per ajudar-lo a desenvolupar nous materials en sectors tan diversos com la salut, l’alimentació, la química, l’energia, etc.

Els visitants també han tingut l’oportunitat de visitar la Central de Poligeneració del Barcelona Synchrotron Park (foto). Per tal de reduir l’impacte ambiental del seu desenvolupament, el  Parc ha implantat un sistema de climatització centralitzat, basat en tecnologies de poligeneració d’alta eficiència: producció simultània d’electricitat per al sincrotró, i de calor i fred per a totes les empreses del Parc. Aquest enfocament permet reduir el consum d’energia primària i les emissions de CO2 un 35% respecte a sistemes de climatització convencionals instal·lats a cada empresa del parc.

Per a les empreses, aquesta externalització del servei de climatització els permet concentrar-se en el seu negoci, reduir la inversió inicial i l’espai físic per als equips de climatització, disminuir al voltant d’un 20% els costos d’operació i manteniment associats, i donar flexibilitat en cas de canvis de necessitats de demanda energètica.

Més notícies

30/09/2015 El director del BSC-CNS rep el premi Seymour Cray Computer Engineering 24/09/2015 Rànquings de les universitats: la UAB, la UB i la UPF confirmen la qualitat universitària de Barcelona 18/09/2015 Amb Stradivarius, el disseny i la moda arriben al Barcelona Synchrotron Park 09/09/2015 El sincrotró ALBA en el desenvolupament dels futurs ordinadors 03/09/2015 Viatjar a Mart es prepara prop del Barcelona Synchrotron Park 09/08/2015 El sincrotró sap també paleontologia, art o història
30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40