Tancar
26/01/2017
SENER, 50 anys a l’espai
SENER, el grup internacional d’enginyeria i tecnologia amb seu catalana al Barcelona Synchrotron Park (BSP), compleix 50 anys d’activitats al sector espacial: en 1967, SENER dissenyava i construïa la torre de llançament de coets de Kiruna (Suècia). Aquest projecte va ser el punt de partida de l’activitat de SENER a l’espai.

D’aleshores ençà, SENER ha lliurat prop de 300 equips i sistemes que han sigut llançats en satèl·lits i vehicles espacials per a agències d’Estats-Units (NASA), Europa (ESA), Japó (JAXA) i Rússia (Roscosmos). Entre els projectes més recents, destaquen missions prestigioses com: Rosetta (2004), Herschel & Planck (2009), Curiosity (2011), Gaia (2013), LISA Pathfinder (2015) o ExoMars 2020.

En els 4 centres que SENER té al món per desenvolupar projectes espacials (BSP de Barcelona, Bilbao i Madrid a Espanya i Varsòvia a Polònia), s’ofereixen serveis d’enginyeria i fabricació en components i sistemes electromecànics, sistemes de navegació i control, sistemes òptics, microgravetat i sistemes de suport a vida.

Pel que fa al futur, Diego Rodríguez, director d’Espai i Defensa de SENER, deia en una entrevista recent que “ara com ara, la nostra vocació és la de continuar com subministradors de subsistemes en el segment del vol, apuntant a altres àrees com la de llançadors, així com cap a projectes d’un perfil menys institucional i amb clara orientació comercial”.

Emmarcat en les diferents activitats que organitzarà per celebrar aquest aniversari, SENER ha posat en marxa el Concurs de Còmic SENER a l’Espai: “Una trajectòria estel·lar”. Cadascun dels participants té fins el 3 de febrer per presentar un esborrany de còmic d’una pàgina a color, vertical o horitzontal (DINA4). De tres a nou vinyetes, amb tècnica lliure, en castellà, original i inèdita (més informació aquí).

Som-hi, cap als vostres retoladors!

Més notícies

15/10/2020 El Parc de l’Alba en un projecte de l’OMS 02/10/2020 Entra en funcionament la barrera hidràulica de Can Planas 30/09/2020 SENER, l’enginyeria capdavantera del transport urbà a Mèxic 16/09/2020 Del biogàs al biometà i del biometà a la xarxa de gas: comencen les obres! 23/07/2020 Les start-ups catalanes saben captar finançament 06/07/2020 El Barcelona Synchrotron Park s’uneix al projecte WEDISTRICT de la UE
1 2 3 4 5 6 7 8 9