Tancar
11/10/2016
​La iniciativa Barcelona DC Cluster
La setmana passada, es va celebrar a Barcelona la 2a edició del Big Data Congress organitzat per Big Data CoE Barcelona, una iniciativa liderada pel centre tecnològic Eurecat que neix amb el suport d’Oracle, de la Generalitat de Catalunya i de l’Ajuntament de Barcelona per a construir, evolucionar, aglutinar i posar a disposició de les empreses eines, sets de dades i infraestructures Big Data diferencials.

Aquest esdeveniment és una bona oportunitat per recordar la importància de Barcelona en aquest sector del Big Data i l’aposta del Barcelona Synchrotron Park (BSP) per acollir Centres de Processament de Dades (CPD).

Segons la iniciativa Data Landscape de la Comissió Europea, que pretén identificar els agents implicats en l’economia relacionada amb el món de les dades, Catalunya és una de les regions europees amb més densitat d’empreses i entitats dedicades al Big Data. En concret, aglutina 57 d’aquestes iniciatives, 50 de les quals a Barcelona, un nombre superior al de Londres (48) o Brussel·les (55).

Al marge de les apostes de Nestlé o Zurich per construir els seus centres d’innovació en Big Data a Barcelona, Catalunya també compta amb la presència de multinacionals com IBM o T-Systems que tenen centres al BSP, conegut localment com al Parc de l’Alba de Cerdanyola del Vallès.

A banda d’aquests CPD ja operatius, BSP està enllestint una parcel·la de 42.000 m2 especialment dissenyada per acollir CPD amb district cooling, 7 xarxes de fibra òptica, etc., una aposta que interessa a Malàisia que enviarà a finals de mes una delegació de quatre agències per estudiar de primera mà aquesta iniciativa del BSP anomenada Barcelona DC Cluster.

Més notícies

03/01/2020 AllRead MLT, una història d’èxit sorgida del programa de generació d’idees del PRUAB 06/11/2019 SENER, un proveïdor de primer nivell de sistemes aeroespacials 29/10/2019 L’ICN2 participa en la revolució quàntica 21/10/2019 Stradivarius segueix creixent 19/09/2019 El President de la Generalitat visita el Parc de l’Alba 12/09/2019 Alba, una eina per avançar en la producció d’energies renovables i la lluita contra la contaminació
2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12