Tancar
23/05/2019
Alba: portes obertes, jornada per a la indústria i resultats científics rellevants
El dissabte 29 de juny de 2019, de 09:00 a 19:00, el sincrotró ALBA celebra la seva jornada anual de portes obertes. Els visitants podran explorar la instal·lació i descobrir les seves aplicacions, així com assistir a demostracions i activitats per a totes les edats.

Alba tampoc s’oblida de les empreses i les convida per explicar-los el potencial del sincrotró: sense anar gaire lluny, el proper 31 de maig, Alba organitza una jornada destinada a la indústria de polímers, centrada en la informació que el sincrotró permet obtenir a nivell nanoscòpic de polímers com ara plàstics, adhesius, materials per a la impressió 3D i biomedicina, etc.
(Inscripció gratuïta aquí)

Aprofitem aquesta actualitat per esmentar dos dels darrers resultats científics que Alba ha permès obtenir, un en el sector salut i l’altre en el sector energia/materials:
  • Una col·laboració internacional liderada per l’Idibell descriu a Nature Communication una nova malaltia muscular causada per una mutació genètica. Gràcies a Alba, els investigadors van poder demostrar la presència de lípids oxidats a les cèl·lules danyades.
  • D’altra banda, en un treball de recerca internacional publicat a Advanced Energy Materials, les línies de llum MSPD i CLAESS d'ALBA van contribuir a entendre i millorar la síntesi de nous materials per a la propera generació de bateries d'ions de liti, permetent determinar els canvis estructurals i químics que hi tenen lloc.

Més notícies

26/10/2017 Nous descobriment sobre la malària gràcies a ALBA 18/10/2017 Engega el 6è Programa de Generació d’Idees patrocinat pel Barcelona Synchrotron Park. 12/10/2017 El compromís del Barcelona Synchrotron Park amb la biodiversitat 02/10/2017 8 congressos a la vegada: és la Barcelona Industry Week! 26/09/2017 Cinquantè aniversari: enhorabona UAB! 21/09/2017 Més de 7.000 empreses estrangeres a Catalunya
14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24