Tancar
16/02/2019
SENER: vent, sol i lluna
Tres notícies recents de SENER ens ofereixen l'oportunitat de parlar de dos àmbits d'activitat de la multinacional d'enginyeria i construcció que té la seva seu catalana al Barcelona Synchrotron Park: el sector energètic i el sector aeroespacial.

La planta termosolar de Kathu (Sud-àfrica) d'una potència instal·lada de 100 MW, construïda per SENER i ACCIONA Industrial, ha entrat en operació comercial el 30 de gener de 2019. La planta incorpora un sistema de sals foses que permet emmagatzemar la calor provinent del sol i generar electricitat en absència de radiació solar.

D'altra banda, s’ha sabut darrerament que SENER participarà en un gran parc eòlic marí flotant que COBRA està construint a 15 km de la costa escocesa d'Aberdeen. Els treballs de SENER abastaran des de la supervisió de la fabricació de les plataformes flotants fins a l'anàlisi de viabilitat tècnica del muntatge dels aerogeneradors. Amb una potència nominal de 50 MW, es preveu que el projecte entri en funcionament el 2020 esdevenint així el parc eòlic marí flotant més gran del món.

Dins el sector aeroespacial, aquesta vegada SENER acaba de ser adjudicatària de cinc contractes, en el marc del projecte Gateway, per a la fase de desenvolupament d'una futura estació espacial en l'òrbita lunar cridada a convertir-se en la propera estació espacial internacional, la construcció de la qual està prevista per a la dècada de 2020 (veure imatge).

Enhorabona!

Més informació

Més notícies

13/09/2017 Quan el sincrotró ALBA es revela 06/09/2017 ​Amb MARES, SENER cuida el benestar físic dels astronautes 30/08/2017 El nanomón es concep i s’observa dins i a prop del Barcelona Synchrotron Park 26/07/2017 ​El Parc de Recerca de la UAB: de l’infinitament petit a l’infinitament gran 19/07/2017 El primer valor del Barcelona Synchrotron Park: el seu entorn 13/07/2017 SENER, 50 anys a l’espai
15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25