Tancar
15/02/2017
Catalunya, una porta d’entrada de Xina a Europa
“Catalunya es referma com a porta d’entrada de Xina a Europa”. Amb aquest títol, Luis Federico Florio, periodista econòmic del diari La Vanguardia fa un repàs, en un article recent, de les inversions xineses a la regió, posant de manifest els seus atractius: el know how industrial, l’empeny tecnològic i les infraestructures.

En referència a les dades de 2015, les últimes tancades disponibles, les firmes xineses van invertir aquest any uns 160 milions d’euros a Catalunya en empreses ja presents (60 milions), o bé, en projectes d’implementació (100 milions), el que representa la meitat aproximadament de les inversions xineses realitzades a Espanya. Segons Joan Romero, director executiu d’ACCIÓ, l’agència de la Generalitat encarregada de l’atracció d’inversions estrangeres, citat per Luis Federico Florio, els empresaris xinesos veuen a Catalunya una porta d’entrada a Europa i a Llatinoamèrica.

En aquest context, un element central és el port de Barcelona en què l’empresa xinesa Hutchinson Port Holdings que opera la terminal BEST, ja ha invertir 300 milions d’euros per ampliar-la i invertirà fins a un total de 580 milions al llarg dels 50 anys de la concessió començada al 2008.

Actualment, són 80 les empreses xineses que operen a Catalunya i tot fa preveure que aquest nombre anirà creixent en els propers anys.

Més notícies

24/07/2019 El Port de Barcelona aposta per l’autopista ferroviària 04/07/2019 Nou programari per a promocionar les xarxes urbanes de fred i calor 07/06/2019 La biodiversitat en perill: les actuacions del Barcelona Synchrotron Park 28/05/2019 La UAB ocupa la primera posició del rànquing CYD 23/05/2019 Alba: portes obertes, jornada per a la indústria i resultats científics rellevants 25/04/2019 Els Serveis Cientificotècnics de la UAB: una oportunitat per a les empreses del Parc
3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13