Tancar
15/12/2016
​La bioregió de Catalunya a la revista Nature
La prestigiosa revista científica Nature ha publicat en el seu número del 24 de novembre un especial sobre Catalunya i les seves empreses i centres de recerca. Sota el títol “Spotlight on Catalonia”, la publicació dedica un total de 20 pàgines a la BioRegió de Catalunya i als agents que la integren, entre els quals el sincrotró ALBA amb la seva àmplia activitat en matèria de ciències de la vida.

L’especial inclou 3 pàgines de contingut editorial produït per la revista on analitza els factors que han permès a la BioRegió de Catalunya esquivar la crisi financera que "ha colpejat amb duresa" Espanya i preservar la recerca "en un estat de forma sorprenent". L'article destaca, per exemple, que Catalunya va rebre del 2007 al 2015 un total de 180 ajudes del European Research Council (ERC), més, per exemple, que tota la resta del conjunt de l’Estat Espanyol.

L'article destaca també el paper de l’agència ICREA que la Generalitat va crear el 2001 per atraure investigadors amb salaris competitius a nivell internacional, una política que segons els autors de Nature "va funcionar" en àrees estratègiques com la genòmica, la fotònica o la supercomputació, ajudant a la BioRegió a contenir la crisi quan va arribar la "tempesta". 

Notícia elaborada gràcies a la nota de premsa publicada per BioCat, l’entitat que coordina i promou el sector de les ciències de la vida i de la salut a Catalunya.

Imatge: Biocat

Més notícies

15/10/2020 El Parc de l’Alba en un projecte de l’OMS 02/10/2020 Entra en funcionament la barrera hidràulica de Can Planas 30/09/2020 SENER, l’enginyeria capdavantera del transport urbà a Mèxic 16/09/2020 Del biogàs al biometà i del biometà a la xarxa de gas: comencen les obres! 23/07/2020 Les start-ups catalanes saben captar finançament 06/07/2020 El Barcelona Synchrotron Park s’uneix al projecte WEDISTRICT de la UE
1 2 3 4 5 6 7 8 9