Tancar
10/07/2014
Un equip internacional liderat per investigadors de la UAB, crea la primera fibra magnètica del món
Un equip internacional de científics liderats per investigadors del Departament de Física de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) amb la que el Barcelona Synchrotron Park (BSP) col·labora, ha desenvolupat un material que aconsegueix guiar i transportar el camp magnètic d’un lloc a un altre, de manera similar a com una fibra òptica actua amb la llum o una mànega transporta l’aigua.

En la recerca, publicada a finals de juny a la prestigiosa revista Physical Review Letters, han participat Carles Navau, Jordi Prat i Àlvar Sànchez, del Departament de Física de la UAB; Oriol Romero Isart, de l’Institut d’Òptica i Informació Quàntiques de l’Acadèmica Austríaca de Ciències i professor de la Universitat d’Innsbruck (Àustria); i el recent guanyador del prestigiós premi Wolf de Física Juan Ignacio Cirac, de l’Institut Max Planck de Física Quàntica a Garching (Alemanya).

Nota de premsa de la UAB

Més notícies

15/10/2020 El Parc de l’Alba en un projecte de l’OMS 02/10/2020 Entra en funcionament la barrera hidràulica de Can Planas 30/09/2020 SENER, l’enginyeria capdavantera del transport urbà a Mèxic 16/09/2020 Del biogàs al biometà i del biometà a la xarxa de gas: comencen les obres! 23/07/2020 Les start-ups catalanes saben captar finançament 06/07/2020 El Barcelona Synchrotron Park s’uneix al projecte WEDISTRICT de la UE
1 2 3 4 5 6 7 8 9