Tancar
18/03/2014
Esteve-UAB, un partenariat públic-privat que dóna els seus fruits
L’empresa farmacéutica ESTEVE ha anunciat la signatura de dos acords que permetran avançar en el desenvolupament de la seva teràpia gènica en investigació per al tractament de la síndrome de Sanfilippo Tipus A, i iniciar l'assaig clínic de Fase I/II el 2015. Es tracta d'acords amb la companyia biotecnològica nord-americana REGENX Biosciences i amb l'organització francesa sense ànim de lucre GENETHON.
 
La síndrome és una malaltia neurodegenerativa devastadora classificada com a rara, afecta prop d'1 de cada 100.000 nens que rarament sobreviuen més enllà de l'adolescència.
 
La investigació d'aquesta nova teràpia gènica s'emmarca dins del partenariat públic-privat entre la farmacèutica i el grup que dirigeix la Dra Fàtima Bosch al CBATEG de la UAB, universitat amb la que col·labora el Barcelona Synchrotron Park.
 
En aquesta aliança, ESTEVE lidera les activitats relacionades amb la gestió i protecció de la propietat industrial, les accions i gestions reguladores, la coordinació i supervisió de la producció GMP, el desenvolupament dels estudis de seguretat preclínics i el desenvolupament clínic.
El grup de recerca del CBATEG de la UAB aporta el seu coneixement científic a les activitats anteriors alhora que ha desenvolupat la teràpia gènica, incloent el disseny del vector viral i els estudis preclínics de la malaltia.
 
Nota de premsa

Més notícies

03/07/2014 CaixaBank i Oracle creen un Centre d’Excel•lencia Big Data al Barcelona Synchrotron Park 26/06/2014 El Barcelona Supercomputing Center al centre de dos nous projectes internacionals 19/06/2014 El sincrotró ALBA acull l’investigador número 1.000 12/06/2014 1.365 milions d’euros d’inversió estrangera a la indústria de Catalunya al 2013 03/06/2014 L'estand del Barcelona Synchroton Park a la fira BioKorea 2014 de Seül 27/05/2014 La llançadora del Barcelona Synchrotron Park compleix els seus primers sis mesos
40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50